❄️ VYBERAJTE Z PONUKY HREJIVÉHO VLNENÉHO TOVARU NIELEN DO SYCHRAVÉHO POČASIA ❄️
Profil Košík
Váš košík je prázdny.

Obchodné podmienky Fuski BOMA s.r.o.

 

Predávajúci potvrdzuje, že výrobky ním dovezené alebo distribuované, na ktoré sa vzťahuje zák. č. 22/1997 Zb. v zmysle nariadenia vlády č. 173/1997, 179/2001, 17/2003 a 616/2006, sú v súlade s týmito nariadeniami. Predávajúci vyhlasuje, že výrobky ním dovezené alebo distribuované, ktoré prichádzajú do styku s potravinami, vyhovujú zákonu č. 258/2000 Zb., a vyhláškam MZ SR 38/2001 Zb., a 186/2003 Zb. Rady ES 1935/2004. Pri tovare spadajúceho do pôsobnosti novely zákona o odpadoch č. 185/2001 Zb., je súčasťou celkovej fakturovanej ceny recyklačný poplatok. Pri tovare, kde nie je recyklačný poplatok uvedený a vyčíslený oddelene, je už súčasťou nákupnej ceny.

Obchodné podmienky

  1. Všeobecné ustanovenia
  • Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti súvisiace s nákupom tovaru v internetovom obchode eshop.fuski.sk sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy uzavretej medzi predávajúcim (prevádzkovateľom internetového obchodu) a kupujúcim. Uzatvorením kúpnej zmluvy kupujúci potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito VOP a že s nimi súhlasí.
  • Tieto VOP sú platné od 1. 1. 2021
  1. Definícia pojmov

E-shop – internetový obchod na adrese www.eshop.fuski.sk

Predávajúci – spoločnosť Fuski BOMA sro, IČO: 05534810, DIČ: CZ05534810, zapísaná v obchodnom registri vedeného na Mestskom súde v Prahe, oddiel C, vložka 265295, sídlom: K Bytovkám 222, 251 63, Kunice, email: boma@boma alebo info@boma. Predávajúci je súčasne prevádzkovateľom e-shopu.

Kupujúci – je spotrebiteľ alebo podnikateľ, ktorý uzavrie prostredníctvom e-shopu kúpnu zmluvu s predávajúcim.

Spotrebiteľ – je každý človek, ktorý mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu svojho povolania uzatvára zmluvu s podnikateľom alebo s ním inak rokuje.

Kúpna zmluva – zmluva uzavretá medzi predávajúcim a kupujúcim prostredníctvom e-shopu, ktorej predmetom je kúpa tovaru.

Spotrebiteľská zmluva – zmluva kúpna, zmluva o dielo, prípadne iné zmluvy podľa občianskeho zákonníka, pokiaľ zmluvnými stranami sú na jednej strane spotrebiteľ a na druhej strane predávajúci.

Tovar – veci, ktoré predávajúci ponúka na predaj prostredníctvom e-shopu.

Kuriér – zmluvný dopravca zaisťujúci dopravu tovaru od predávajúceho ku kupujúcemu.

Pracovné dni – sú dni v kalendárnom týždni od pondelka do piatku s výnimkou soboty, nedele a dní, na ktoré v súlade s platnými právnymi predpismi pripadajú štátom uznané sviatky.

Občiansky zákonník - zákon č. 89/2012 Zb., občiansky zákonník.

Zľavový kód – súbor niekoľkých písmen a číslic, po zadaní ktorých do príslušného poľa v košíku bude vypočítaná kupujúcemu zľava na tovar. Zľavové kódy sú zverejňované v rámci reklamných akcií, zasielané e-mailom alebo ich zákazník nájde vo svojom účte. Zľavu je možné uplatniť iba na súčet hodnoty tovaru, na dopravné a dobierkové sa zľavy nevzťahujú.

  1. Postup pri uzatváraní kúpnej zmluvy
  • Návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy (ponukou) je umiestnenie ponúkaného tovaru predávajúcim na stránky e-shopu, kúpna zmluva vzniká odoslaním objednávky kupujúcim. Odoslaním objednávky vyjadruje kupujúci súhlas s obchodnými podmienkami.
  • Tovar v e-shope je riadne označený názvom a je spravidla vyobrazený spoločne so slovným popisom obsahujúcim údaje o použitých materiáloch a ďalších vlastnostiach tovaru s tým, že v prípade, že je tovar vyrábaný v rôznych veľkostiach a farbách, má kupujúci možnosť vybrať zodpovedajúcu veľkosť i farbu pred tým, než tovar umiestni do „košíka“.
  • Kupujúci vykoná výber tovaru, vrátane jeho farby, veľkosti a ďalších parametrov, ak sú tieto položky voliteľné, a umiestni tovar do nákupného košíka tak, že klikne na tlačidlo „Vložiť do košíka“ ("do košíka" alebo na tlačidlo so symbolom košíka) . V rámci procesu objednávania tovaru má kupujúci možnosť sa vracať k jednotlivým krokom za účelom vykonania kontroly a prípadných opráv chýb v objednávke.
  • Do doby, než kupujúci proces objednávania ukončí kliknutím na odkaz „Odoslať objednávku“ a objednávka sa stane záväznou, má kupujúci možnosť v ktorejkoľvek fáze objednávania tovaru objednanie tovaru zrušiť tak, že preruší vykonávanie jednotlivých vyššie popísaných krokov vedúcich k objednaniu tovaru a opustí internetovú stránku, na ktorej sa objednávka tovaru vykonáva.
  • Po odoslaní záväznej objednávky tovar obdrží kupujúci na svoju e-mailovú adresu, ktorú uviedol v objednávke, potvrdenie objednávky, v ktorom bude obsiahnuté okrem iného číslo objednávky a zhrnutie údajov uzavretej kúpnej zmluvy.
  • V súvislosti s objednávkou tovaru môže predávajúci kontaktovať kupujúceho telefonicky na telefónne číslo uvedené kupujúcim pri realizácii objednávky, a to v záležitostiach súvisiacich s plnením kúpnej zmluvy.
  • Kúpna zmluva je uzatvorená v slovenskom jazyku.
  • Objednávka kupujúceho je po svojom potvrdení ako uzatvorená kúpna zmluva medzi kupujúcim a predávajúcim archivovaná za účelom jej splnenia a ďalšej evidencie a je prístupná kupujúcemu po prihlásení do jeho užívateľského účtu. Kupujúci má právo zrušiť objednávku, teda odvolať svoj návrh na uzavretie kúpnej zmluvy, bez akýchkoľvek sankcií až do okamihu odoslania tovaru. Túto skutočnosť je kupujúci povinný predávajúcemu oznámiť e-mailom alebo telefonicky. Meniť objednávku a opravovať chyby je možné do okamihu odovzdania tovaru na odoslanie.

4. Kúpna cena

  • Kúpne ceny tovaru a služieb sú v e-shope uvádzané vrátane DPH, vrátane všetkých poplatkov stanovených zákonom. Náklady na dodanie tovaru sa líšia podľa zvoleného spôsobu dodania a úhrady kúpnej ceny.
  • Kúpna cena uvedená pri tovare v okamihu vykonania objednávky je kúpnou cenou záväznou pre predávajúceho aj kupujúceho a po vykonaní objednávky nebude zmenená, a to ani v prípade, že zo strany predávajúceho následne dôjde k úprave výšky kúpnej ceny za tovar, alebo bude prebiehať reklamná zľavová akcia . Pri výmene rovnakého druhu tovaru za inú veľkosť platí kupujúci cenu zhodnú s cenou v pôvodnej objednávke. V prípade, že kupujúci požaduje výmenu za iný druh tovaru, platí cena tovaru podľa aktuálneho cenníka a kupujúcemu nevzniká nárok na zľavu alebo zľavu z použitia zľavového kódu, ktoré boli uplatnené v pôvodnej objednávke.
  • Predávajúci si vyhradzuje právo meniť kúpne ceny za tovar, ktorý je ponúkaný na predaj prostredníctvom e-shopu, a organizovať reklamné zľavové akcie, to všetko v súlade s platnými právnymi predpismi.
  • Predávajúci poskytuje rôzne druhy zliav (vernostné, objemové, za použitia zľavových kódov apod.). Každú zľavu je možné uplatniť iba raz, pokiaľ nie je výslovne uvedené inak. V prípade viacnásobného použitia alebo v prípade, že zľava bude uplatnená v rozpore s pravidlami danej zľavy či akcie, má predajca právo odmietnuť takú zľavu uznať. Kupujúci bude informovaný a bude mu ponúknutá možnosť vybaviť objednávku bez tejto zľavy. V prípade, že dôjde pri výklade zľavy k nejasnostiam, platí výklad použitia predávajúceho.
  • Zľavový kupón. V jednej objednávke môže byť uplatnený iba jeden zľavový kupón.
  • Hodnota využitých peňazí zo zľavového kupónu sa rozpočtu vždy pomernou časťou medzi všetok tovar z objednávky (zľavnený aj nezľavnený), na dopravné a dobierkové sa zľavy nevzťahujú. V prípade vrátenia tovaru z objednávky, na ktorú bol uplatnený kupón, bude vrátená čiastka po zľave. Zľavové kupóny majú časovo obmedzenú platnosť a je možné ich využiť iba do určeného dátumu. Pri vrátení alebo reklamácii tovaru nedochádza k obnoveniu platnosti zľavového kupónu.
  1. Platobné podmienky
  • Platba kúpnej ceny sa uskutočňuje v českých korunách, pre iné krajiny ako Česká republika v Eurách.
  • Kupujúci si môže vybrať v procese uskutočnenia objednávky zo spôsobov platenia kúpnej ceny za tovar:

- platba pri prevzatí: dobierkou pri prevzatí tovaru od kuriéra; v hotovosti alebo kartou.

- platba pri prevzatí: vo výdajných firemných alebo partnerských pobočkách; v hotovosti alebo kartou. V centrálnom sklade je možná platba iba v HOTOVOSTI.

- platba vopred (bezhotovostná platba): okamžitý prevod peňazí z účtu alebo platba kartou.

  • Zvolený spôsob platenia kúpnej ceny je možné po vykonaní objednávky zmeniť len so súhlasom predávajúceho.
  1. Dodacie podmienky
  • Predávajúci sa zaväzuje dodať tovar kupujúcemu spoločne so všetkými súčasťami, poprípade príslušenstvom, podľa kúpnej zmluvy. Kupujúci si môže pri realizácii objednávky zvoliť z nasledujúcich spôsobov dodania tovaru:

- dodanie kuriérom na adresu uvedenú v objednávke

- osobné vyzdvihnutie na niektorom z partnerských výdajných miest

Predávajúci splní svoju povinnosť dodať kupujúcemu tovar v okamihu, keď ho odovzdá na prepravu a dodanie kuriérovi zaisťujúcemu prepravu tovaru pre kupujúceho.

  • Za podmienky, že je tovar skladom, odošle predávajúci kupujúcemu tovar spravidla do dvoch pracovných dní odo dňa, kedy bola uzatvorená kúpna zmluva. V prípade, že kupujúci zvolil ako spôsob platenia bezhotovostnú platbu, je tovar bežne odosielaný do dvoch pracovných dní odo dňa, kedy je platba kúpnej ceny pripísaná na účet predávajúceho.
  • Termíny doručenia tovaru uvedené na webe sú informatívne. Vychádza z predpokladaných dodacích lehôt prepravných spoločností.
  • Náklady na poštovné i balné, ktoré kupujúci zvolil v objednávke, znáša kupujúci a tieto náklady sa riadia aktuálnym cenníkom predávajúceho. Náklady na dopravu tovaru sú nasledujúce:
  • SK / doprava kuriérom GLS na adresu, platba na dobierku = 8,5 €
  • SK / doprava kuriérom GLS na adresu, platba vopred = 7 €
  • SK / doprava kuriérom GLS na ParcelShop, platba na dobierku = 6,5 €
  • SK / doprava kuriérom GLS na ParcelShop, platba vopred = 5 € 
  • SK / doprava kuriérom PACKETA na výdajné miesto, platba vopred = 3,5 €
  • SK / doprava kuriérom PACKETA do Z-BOXu, platba vopred = 3,5 €

Pri nákupe nad 44 Euro je doprava ZADARMO.

  1. Odstúpenie od kúpnej zmluvy a zrušenie zmluvy dohodou
  • Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy uzatvorenej s kupujúcim v prípade, že objednaný tovar sa už nevyrába alebo nedodáva, ďalej tiež v prípade zjavnej chyby v cene tovaru (tj ceny zjavne iné, než je cena pre tento typ/druh tovaru obvyklá).
  • Predávajúci je ďalej oprávnený odstúpiť od zmluvy v prípade, že kupujúci nevykoná bezhotovostnú platbu do troch pracovných dní odo dňa, kedy bola uzatvorená kúpna zmluva.
  • Kupujúci môže kedykoľvek od okamihu, keď došlo k uzatvoreniu kúpnej zmluvy, do okamihu, keď bol tovar predávajúcim odoslaný, požiadať predávajúceho o zrušenie kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva bude zrušená dohodou zmluvných strán v okamihu, keď predávajúci oznámi kupujúcemu akceptáciu návrhu na zrušenie kúpnej zmluvy.
  1. Podmienky odstúpenia od zmluvy zo strany kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom
  • V súlade s § 1829 ods. 1 občianskeho zákonníka má spotrebiteľ právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní od prevzatia tovaru, resp. od prevzatia poslednej dodávky tovaru, ak je obsahom kúpy niekoľko druhov tovaru alebo sa tovar skladá z niekoľkých častí. Najneskôr 14. deň po prevzatí tovaru musí byť predávajúcemu odoslaný prejav vôle smerujúcej k odstúpeniu od zmluvy.
  • Kupujúci je povinný zaslať tovar spoločne s formulárom na vrátenie tovaru (nájdete ho v sekcii „informácie na stiahnutie“) a kópiou faktúry predávajúcemu na adresu: Fuski BOMA s.r.o., K Bytovkám 222, 251 63 Kunice, bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 od odstúpenia od zmluvy. V súlade s § 1820 ods. 1 písm. g) a § 1832 ods. 3 občianskeho zákonníka znáša kupujúci pri odstúpení od kúpnej zmluvy náklady spojené s vrátením tovaru, predajca nemá pri vrátení tovaru povinnosť poštovné akokoľvek preplácať. Vrátený tovar by nemal niesť známky použitia, mal by byť čistý, nepoškodený a kompletný (vrátane príslušenstva).
  • V zmysle ustanovenia § 1832 ods. 1 občianskeho zákonníka ak odstúpi kupujúci od zmluvy, predávajúci bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní od odstúpenia od zmluvy vráti kupujúcemu peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie tovaru, pokiaľ bol účtovaný (poštovné a dobierkové), ale len do výšky najlacnejšieho ponúkaného spôsobu dodania, ktoré od neho na základe zmluvy dostal. V prípade, keď kupujúci zvolil iný ako najlacnejší spôsob dodania tovaru (napríklad doručenie prepravnou službou s expresným doručením), predávajúci kupujúcemu vráti náklady na dodanie tovaru vo výške najlacnejšieho ponúkaného spôsobu dodania tovaru. V prípade vrátenia časti tovaru, podľa ustanovenia § 1832 ods. 1 a 2 zákona č. 89/2012 Zb., občianskeho zákonníka potom nárok na čiastočné vrátenie poštovného nevzniká.
  • Predávajúci však nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, ako mu kupujúci tovar odovzdá alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal. Peniaze musí predávajúci vrátiť rovnakým spôsobom, akým kupujúci za tento tovar zaplatil. Pokiaľ kupujúci tovar uhradil platobnou kartou, budú peňažné prostriedky vrátené rovnakým spôsobom. V prípade, že platobná brána z akéhokoľvek dôvodu odmietne proces vrátenia peňazí, požiada predajca kupujúceho o číslo účtu, na ktorý mu bude preplatok vrátený. V ostatných druhov platieb je na vrátenie peňazí je nutné uviesť číslo osobného bankového účtu. Iba v prípade, keď tento spôsob vrátenia peňažných prostriedkov nie je možný, vráti predávajúci kupujúcemu peňažné prostriedky zloženkou. Kupujúcemu budú vrátené prijaté peňažné prostriedky iným spôsobom len vtedy, pokiaľ s tým kupujúci súhlasí a pokiaľ mu tým nevzniknú ďalšie náklady. Peniaze nemožno vracať na čísla účtu platobných domov (splátky pôžičiek, úverov, sporenia apod.).
  • Nárok na akčnú výhodu (darček, zľavu či iné zvýhodnenie) vzniká, pokiaľ objednávka spĺňa všetky pravidlá aktuálne vyhlásenej akcie. V prípade, že kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, tento nárok zaniká. Darček je povinný vrátiť spolu s nevyhovujúcim tovarom. Pokiaľ kupujúci vracia iba časť tovaru a hodnota ponechaných výrobkov neprekračuje stanovenú hranicu pre nárok na darček, je tiež povinný ho vrátiť. V opačnom prípade mu bude spätne účtovaná bežná cena darčeka.

9. Práva z chybného plnenia, záruka

  • Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že vec pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v čase, keď kupujúci vec prevzal:

- má vec vlastnosti, ktoré si strany dojednali, a ak chýba dojednanie, také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi vykonávanej,

- sa vec hodí na účel, ktorý na jej použitie predávajúci uvádza alebo na ktorý sa vec tohto druhu obvykle používa,

- vec zodpovedá kvalitou alebo prevedením dohodnutej vzorke alebo predlohe, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,

- je vec v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a

- vec vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.

  • Kupujúci je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne pri spotrebnom tovare v dobe dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia. Uvedené neplatí:

- u veci predávanej za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dojednaná,

- na opotrebenie veci spôsobené jej obvyklým užívaním,

- pri použitej veci na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú vec mala pri prevzatí kupujúcim, alebo

- ak to vyplýva z povahy veci.

  • Ak nemá vec vlastnosti stanovené vyššie v ods. 1 tohto ustanovenia VOP, môže kupujúci požadovať aj dodanie novej veci bez vád, pokiaľ to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané, ale pokiaľ sa vada týka iba súčasti veci, môže kupujúci požadovať len výmenu súčasti; ak to nie je možné, môže odstúpiť od zmluvy. Ak je to však vzhľadom na povahu vady neúmerné, najmä ak je možné vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, má kupujúci právo na bezplatné odstránenie vady.
  • Právo na dodanie novej veci, alebo výmenu súčasti má kupujúci aj v prípade odstrániteľnej vady, pokiaľ nemôže vec riadne užívať pre opakovaný výskyt vady po oprave alebo pre väčší počet vád. V takom prípade má kupujúci aj právo od zmluvy odstúpiť.
  • Ak neodstúpi kupujúci od zmluvy alebo ak neuplatní právo na dodanie novej veci bez vád, na výmenu jej súčasti alebo na opravu veci, môže požadovať primeranú zľavu. Kupujúci má právo na primeranú zľavu aj v prípade, že mu predávajúci nemôže dodať novú vec bez vád, vymeniť jej súčasť alebo vec opraviť, ako aj v prípade, že predávajúci nezjedná nápravu v primeranom čase alebo že by zjednanie nápravy spotrebiteľovi spôsobilo značné ťažkosti.
  • Ak je na predávanej veci, na jej obale, v návode pripojenom k ​​veci alebo v reklame v súlade s inými právnymi predpismi uvedená doba, počas ktorej je možné vec použiť, poskytuje predávajúci v tomto rozsahu kupujúcemu záruku za akosť.
  • Záručná doba plynie od odovzdania veci kupujúcemu; ak bola vec podľa zmluvy odoslaná, beží od dôjdenia veci do miesta určenia.
  • Kupujúci nemá právo zo záruky, ak spôsobila vadu po prechode nebezpečenstva škody na veci na kupujúceho vonkajšiu udalosť. To neplatí, ak spôsobil vadu predávajúci.
  • Práva z vady sa uplatňujú u predávajúceho a je možné oznámenie o reklamácii vrátane reklamovaného tovaru zaslať na adresu: Fuski BOMA s.r.o., K Bytovkám 222, 251 63 Kunice, Česká republika.
  • Ak uplatní kupujúci právo z vadného plnenia, potvrdí predávajúci v písomnej forme, kedy právo uplatnil, ako aj vykonanie opravy a dobu jej trvania.
  1. Osobitné ustanovenia o vybavovaní reklamácie kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom
  • Predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu výrobku či služby potrebná na odborné posúdenie vady. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci so spotrebiteľom nedohodne na dlhšej lehote. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, ako by sa jednalo o vadu, ktorú nemožno odstrániť.
  • Predávajúci je povinný spotrebiteľovi vydať písomné potvrdenie o tom, kedy spotrebiteľ právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie spotrebiteľ požaduje; a ďalej potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. Všetky uvedené informácie sú spotrebiteľovi zasielané e-mailom (prílohou je potvrdenie o prijatí reklamácie a reklamačný protokol).
  • V zmysle ustanovenia § 1820 ods. 1) písmeno j) občianskeho zákonníka oznamuje predávajúci, že s mimosúdnou sťažnosťou sa spotrebiteľ môže obrátiť na kontrolný orgán, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia. Česká obchodná inšpekcia vybavuje mimosúdne sťažnosti spotrebiteľov spôsobom a za podmienok stanovených príslušnými právnymi predpismi.
  1. Ochrana osobných údajov

Potrebné informácie o spracovaní osobných údajov nájdete tu: Ochrana osobných údajov - FUSKI

  1. Riešenie sporov
  • Prípadné vzájomné spory medzi predávajúcim a kupujúcim riešia s konečnou platnosťou všeobecné súdy.
  • Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, má podľa zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov právo na mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu z kúpnej zmluvy alebo zo zmluvy o poskytovaní služieb. Subjektom, ktorý je oprávnený mimosúdne riešenie sporu vykonávať, je v oblasti finančných služieb finančný arbitr v rozsahu pôsobnosti stanovenom právnym predpisom upravujúcim finančného arbitra (http://www.finarbitr.cz), v oblasti elektronických komunikácií a poštových služieb Český telekomunikačný úrad v rozsahu pôsobnosti stanovenej právnym predpisom upravujúcim elektronické komunikácie a poštové služby (http://www.ctu.cz) av prípadoch, keď nie je daná pôsobnosť orgánov uvedených vyššie, Česká obchodná inšpekcia (http://www.coi.cz) alebo iný subjekt poverený Ministerstvom priemyslu a obchodu; ak je povereným subjektom profesná komora s povinným členstvom, vykonáva pôsobnosť v oblasti stanovenej iným zákonom, napr. Česká advokátska komora (http://www.cak.cz). Bližšie informácie sú dostupné na uvedených webových stránkach jednotlivých subjektov.
  • Mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu sa začína výlučne na návrh spotrebiteľa, a to iba v prípade, že sa spor nepodarilo s predávajúcim vyriešiť priamo. Návrh možno podať najneskôr do 1 roka odo dňa, keď spotrebiteľ uplatnil svoje právo, ktoré je predmetom sporu, u predávajúceho prvýkrát.
  • Spotrebiteľ má právo začať mimosúdne riešenie sporu online prostredníctvom platformy ODR dostupnej na webovej stránke ec.europa.eu/consumers/odr/.
  • Kupujúci sa tiež môže obrátiť so žiadosťou o radu ohľadom svojich spotrebiteľských práv na dTest, ops cez dtest.sk/poradňa alebo na telefóne +420 299 149 009.
  • Predávajúci sa zaväzuje usilovať prednostne o mimosúdne riešenie sporov s kupujúcim, pokiaľ ich kupujúci neodmietne. Mimosúdne urovnanie sporu je možné vykonať aj prostredníctvom služby na webovej stránke vasestiznosti.cz.
  • Tento postup nie je mediáciou podľa zákona č. 202/2012 Zb. o mediácii v znení neskorších predpisov ani rozhodcovským konaním podľa zákona č. 216/1994 Zb. o rozhodcovskom konaní a výkone rozhodcovských nálezov v znení neskorších predpisov a jeho využitím nie je dotknuté oprávnenie strán obrátiť sa so svojím nárokom na Českú obchodnú inšpekciu či na súd.
  • Počas trvania rokovaní o mimosúdnom urovnaní sporu nebežia ani nezačnú plynúť premlčacie a prekluzívne lehoty podľa občianskeho zákonníka, pokiaľ jedna zo strán sporu výslovne neodmietne v rokovaní pokračovať.
  • Dozor nad dodržiavaním povinností podľa zákona č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa, v platnom znení, vykonáva Česká obchodná inšpekcia (http://www.coi.cz).
  1. Záverečné ustanovenia

Tieto obchodné podmienky sú platné a účinné v znení uvedenom na internetových stránkach predávajúceho v deň odoslania elektronickej objednávky kupujúcim. Zmeny obchodných podmienok sú vyhradené.

Fuski Boma s.r.o.